Katilden Halk Kahramanı Çıkarmak

14 Şubat 2020Haberler22 Yorum »

Konuyu bilmeyenler için kısaca özetleyelim:

Evlilik yolunda ilerleyen Ayşe ve Özgür çifti yüzüklerini takıyorlar ve kendi aralarında nişanlanıyorlar (Karı-koca olduklarını da söylüyor belki dini nikahları var.) Resmi nikah için gün alıyorlar 14 şubat. Bugün nikahları kıyılacaktı.

5 şubatta bir parkta kamelyanın altında tartışıyorlar. Ayşe bir taraftan ağlıyor bir taraftan konuşuyor. Saat 21:30 civarı.

Ayşe’nin tartışma ve ağlama sesini oradan geçen üniversite sınavına hazırlanan Kadir Şeker duyuyor. “Kadını niye ağlatıyorsun?” diye Özgür’e sustalı bıçak çekiyor ve Özgür de kendini savunmak için Kadir’in üstüne yürüyor ve Kadir, Özgür’ü kalbinden bıçaklıyor. Aralarında bir boğuşma oluyor.

Kadir, yere devrilen adamı ve başında şok geçiren nişanlısı orada bırakıyor, ne yaptım ben demiyor, ambulans çağırmıyor, sakince kaldığı eve gidiyor, yemeğini yiyor ve yatıyor. Polis Kadir’in üstünden damlayan kan izlerini takip ederek aynı akşam Kadir’i yakalıyor.

Olayın özeti bu. Detaylar yazıda ve yazının altında verilen linklerde bulabilirsiniz.

Bu olay herkesin, özellikle sosyolog ve psikologların iyi incelemesi gereken bir olay. İçinde çok şey var. Kadına şiddet üzerinden yürütülen hain plan, medyanın çirkin yüzü, kitleler bir yalana nasıl inandırılır, algı operasyonları ile katil nasıl kahraman yapılır, çok iyi gösteren bir örnek.

Bu olayı medyada nasıl okuyoruz.

“Sevgilisi tarafından öldüresiye dövülen kadını kurtarmak isterken katil oldu.” (Hürriyet Gazetesi) (1)

Google Kadir Şeker, Özgür Duran, Ayşe D. yazdığınızda onlarca yalan başlıkla birbirine benzeyen haber var. Haber başlığında kadına şiddetten, darptan, öldüresiye dövmekten bahsediliyor fakat olayda hiç fiziksel şiddet ve darp yok. Sadece karşılıklı tartışıyorlar.

Katilin ifadelerinde de darp yok. Bu gazeteciler kadına şiddet fantazisi mi kuruyorlar, olmayan dayağı nereden çıkardılar?

Kadir Şeker’in ifadelerinde halk kahramanı olacak bir durum yok. Kendinden yardım isteyen yok, darp yok, dayak yok sadece tartışan bir çift var. Kadın ağlıyor o kadar. Kadir de bunu söylüyor zaten.

İşte Kadir’in gazetelerde yer alan savcılık ifadesi:

“Yürüyüş yolumun üzerinde bir erkek şahsın kamelyanın tahta direklerini yumruklayarak bağırdığını duydum. Benim karnım açtı bu nedenle eve gitmek istedim, yine de tereddütte kalıp kadının ağlama sesine dayanamayıp yanlarına gittim. “ cnntürk (2)

Gazeteciler sanıkların savcılık ifadelerini de habere aldıkları halde, ifadelerde darptan bahsedilmezken, utanmadan hâlâ yalan başlık atıyorlar:

“Öldüresiye darp edilen kadını kurtardı, belki bir kadına cinayeti önledi…” gibi katili masum hatta kahraman gösteren başlıklar atarak, katili aklamaya çalışıyorlar.

Nişanlısı ile tartışan Ayşe D. nin ifadesinin başına gazetecinin eklediği ilk cümleye dikkat:

Parkta dövülen Ayşe D. ise ifadesinde şunları söyledi:

“Özgür’e hitaben ‘Kadının neden rahatsız ediyorsun’ dedi. Özgür ‘Sana ne len o benim karım’ diye yanıtladı. Şahıs (Kadir) tekrar ‘O zaman niye bu kadar ağlatıyorsun’ dedi. Özgür ‘Sana ne len sana mı soracağım’ dedi. Bağrışma olduktan sonra ben aralarında herhangi bir arbede olmasın diye ‘Evet ablam benim eşim’ dedim. Çocuk elindeki bıçağı hafif hafif Özgür’e gösteriyordu. Özgür bıçağı görünce biraz daha fazla sinirlendi. Bir anda birbirlerine sarıldılar daha sonra Özgür çalıların üzerine sırt üstü düştü. Çocuk da yanına… Bayıldığını sandım, elime kan gelince bıçaklandığını anladım. Şahsın bıçak vurma anını görmedim. Şahsın ağladığımı duyup Özgür’ün bağırdığını duyunca yardım etme amacıyla bizim yanımıza geldiğini düşünüyorum.”

Ayşe D. de dayaktan darptan bahsetmiyor. Kadir’le aynı ifade. “Ağladığımı duyunca yardım için gelmiş olmalı” diyor.  Fakat kadının ifadesinin başına gazeteciler ne yazmışlar “Parkta dövülen…”

Aynı gece hem Kadir’in hem Ayşe D. nin savcılıkta ifadeleri alınıyor. İkisinin ifadeleri de uyuşuyor. Sadece bıçaklama bölümünü Kadir Şeker kendine göre anlatıyor.

Ertesi gün Ayşe D. nişanlısının öldürülmesinin şokunu atamadan sosyal medyada yer alan haberlerle bir kez daha yıkılıyor: Tıp fakültesi hayali kuran genç, parkta öldürülmek üzere olan bir kadını kurtardı. Gencin öldürdüğü adamın alkol almış olduğu ve 19 sabıkası olan bir pislik olduğu ve öldürülmesinin pek isabet olduğu hatta Kadir’in onu öldürerek elini kirlettiği, Kadir’e yazık olduğu, Kadir’in bir kahraman olduğu yönündeki haberleri okuyunca hemen basın açıklaması yapıyor.

Ayşe D. nin basın açıklaması ile medya sarsılıyor zira senaryoyu çok güzel oturtmuşken katili kahraman diye hapisten çıkarmaya ramak kalmışken Ayşe D. işlerine çomak sokmuş oluyor.

Ayşe D. basın açıklamasında ne diyor:

”Ben Özgür’le severek birlikte oldum. Onun için üç çocuğumu bıraktım bir süre Eskişehir’de yaşadık. Dört ay önce Konya’ya geldik. Olay günü Özgür alkollüydü. Evde kavga ettik. Evden çıkıp, parka gittim. Tek başıma ağlıyordum. Özgür’e ‘Aramızdaki sorunu konuşup, halledelim’ dedim. Özgür yanıma geldi. Bağrışmaya başladık. Özgür kameriyeyi yumrukluyordu. O sıra yanımıza ismini sonradan öğrendiğim Kadir geldi. Muhtemelen bizim kavga ettiğimizi düşündü. Özgür’e ‘Neden bayanı rahatsız ediyorsun?’ dedi. Özgür de ‘Biz birlikteyiz’ diye yanıt verdi. ‘Nikahlı karın mı?’ diye sordu. Ben de ‘Evet ablacım, o benim eşim sen git’ dedim. Kadir’in elinde siyah renkli bıçak vardı. Elindeki bıçakla yanımıza geldi. Karşılıklı bir şeyler söylerken, aralarında boğuşma yaşandı” TimeTürk  (3)

Bu açıklama üzerine bütün saldırı okları Ayşe D. ye yöneldi. “İfade değiştirdi, tutarsız şeyler söylüyor… Başlayan her türlü iğrenç haberler ve yorumlar yapıldı. Oysa Ayşe D. ifade değiştirmemişti akşam savcıya verdiği ifadenin tam aksi haberleri görünce basın açıklaması ile iddialara cevap vermişti, ifadesi değişmemişti.

“Onun için üç çocuğumu bıraktım bir süre Eskişehir’de yaşadık. Dört ay önce Konya’ya geldik…”

Ayşe D. “Onun için üç çocuğumu bıraktım bir süre” dedi diye, “ataerkil zihniyet kadın namusu güdüyor, namusunuz batsın…” diyen feministler ve basın organları, twitter şörler birden kadının namusuna saldırmaya başladılar.

Kocasını ve çocuklarını terk eden hain, namussuz kadın, imajı çiziverdiler. Oysa kadın hiç böyle bir şey söylemiyor, velev ki böyle olsa da bu cinayeti meşrulaştırmaz.

Nişanlısı ile nikah günü alan kadın nasıl evli olabilir? Ayşe D. bu açıklamayı muhtemelen şu yüzden yaptı: “Sizin iyi ki gebermiş dediğiniz adam, benim sevdiğim hatta bir süre çocuklarımdan ayrı kalmayı bile göze aldığım benim için değerli bir insan” demek istedi. Bu sözünün böyle kötüye çekileceğe aklına bile gelmemiştir.

Ayşe D. nikah için gün aldıklarını söylediği halde “nişanlısı”değil özellikle “sevgilisi” kelimesini kullandılar. O akşam tartışmaya dahil olan Kadir’e “o benim karım” deyip yüzüklerini göstermiş Özgür Duran.

Kadına saldıranlar “Kadın sağlam pabuç değil, ifadelerine inanmayın, siz biz ne dersek ona inanın” demek istiyorlar aslında.

Ayşe D. nin basın açıklaması şöyle devam ediyor:

“Ortada bıçak çekecek bir durum kesinlikle yoktu. Üniversiteye hazırlanan bir çocuğun üzerinde bıçağın ne işi var? Özgür ile çok güzel günlerimiz oldu. Bir insanı geçmişiyle yargılamamak gerekir. 19 suç kaydı olması bir insanı kötü yapmaz. Ne yaptıysa uyuşturucu yüzünden yaptı. Ama ben elimden geleni yapıp, onu bu durumdan kurtardım. Bana bu konuda her zaman minnettardı. Güzel bir birlikteliğimiz vardı.” (3)

Ayşe D. nişanlısının sabıkalarının uyuşturucu kullandığı dönemde olduğunu fakat onun vesilesi ile uyuşturucuyu bıraktığını söylüyor. Özgür Duran’ın ona minnettar olduğunu, nişanlısının kötü bir insan olmadığını söylüyor.

Özgür Duran canından olmakla kalmamış ayın zamanda sanki katil oymuş gibi dünya hakaret küfür edildi.

Basın ölen Özgür Duran’ın babasının açıklamasını bile “ Sevgilisine şiddet uygularken öldürülen Özgür Duran’ın babası “diye başlık atıyorlar. Gerçekten işin içinde şiddet olsa adamın zoruna gitmez belki.

Özgür Duran’ın babası Cengiz Duran, eşiyle ayrı oldukları için oğlunun sorunlu ve sevgisiz büyüdüğünü anlatarak, hakkındaki 19 suç kaydıyla ilgili “Kurtaramadık oğlumu o yola düştü. Kopuk bir aile olmasaydık, belki böyle olmazdı” diyor. (4)

Diğer taraftan katil Kadir Şeker ise basında aklanmaya çalışılıyor.

Kadir Şeker ile ilgili haberlerde vurgulanan başlıklar.

Fen lisesi mezunuydu, yabancı dili vardı. (Zeki çocuk haberiniz olsun, hapse girmesin.)

Tıp fakültesi hayali vardı. (Herkes tıp öğrencisi zannetmiş oysa yaşına bakarak iki yıldan beri hazırlanıyor olması lazım. Üniversiteyi kazanamamış. Velev ki tıp öğrencisi olsa bu cinayet için hafifletici neden olabilir mi? )

Kütüphaneden geliyordu, ders çalışıyordu, sosyal konulara duyarlıydı! (Konu ile ne alaka?)

Cinayete meyve soymak için taşıdığı bıçak sebep oldu. (Oysa cinayet aleti bıçak falan değil, taşıması suç olan sustalı)

Meyve bıçağı Kadir’in cebinden çıkıp Özgür Duran’a saplandı. (Utanmasalar bıçağı mahkum edecekler, sen niye çıkıp adamın ölümüne sebep oldun diye.)

Kimse demiyor ki hadi üzerine vazife olmayan bir iş yaptın, tartışan bir çiftin arasına girdin, sustalı bıçak çekmek de nedir, hadi çektin kalbine saplamak da nedir demiyor. Bacağına ya da koluna da vurabilirdi.

Ayrıca ortada şiddet yok, yardım isteyen yok, dayak yok, kadın “karşılıklı bağrışıyorduk” diyor. Fakat topluma kadın yardım çığlığı atmış algısı uyandırdılar hatta yazdılar.

Kadir Şeker’in davası ile ilgilenen bir avukat (sayı artmadıysa 15 avukat savunacakmış) aynen şöyle söylüyor:

“Kadir’i suçladığı yönündeki haberler doğru değil, Ayşe D. olay esnasında yardım çığlığı attığını doğruladı. Ayşe D. Özgür’ün bıçaklanma anını keşif sırasında da görmediğini belirtti.” 

Ayşe D. Özgür Duran bıçaklanıp yere yığılınca yardım çığlığı atıyor fakat avukat bizim bunu onlar tartışırken yardım çığlığı attığı için Kadir’in yardıma gittiği şeklinde anlamamızı istiyor, cümleler ona göre kuruluyor.

Ayşe D. Kadir’in bıçak göstererek geldiğini fakat bıçaklama anını görmediğini savcılıktaki ifadesinde de söylüyor. Siyah bir bıçakla yaklaştığını fakat Özgür Duran’ın bıçağı görünce sinirlendiğini ve onun üzerine yürüdüğü için bıçaklama anını görmediğini baştan beri söylüyor fakat kadını yalancı konumda bırakmak için sözlerini yanlış anlamaya müsait şekilde çarpıtıyorlar. Sanki savcılık ifadesi ile basın açıklaması tutarsızmış gibi. Bıçağı rengine kadar gayet net görüyor fakat bıçağın saplandığı anı görmüyor.

Basın açıklamasını ısrarla “ifade değiştirdi, inkar etti” şeklinde verdiler oysa kadın hep aynı şeyleri söylüyor. Saplandığı anı görmemesi bıçağı görmemesi demek değil. Fakat yalancı feministlerin ve medyanın sinsi hileleri.

Ayşe D.nin ifadelerinde büyük çelişki diye Hürriyet Gazetesinin yaptığı haber pek çok medya grubunda 4 ifade 4 çelişki diye yer aldı. Oysa hiçbir çelişki yok.

Tamamen algı operasyonu yaptı Hürriyet  Gazetesi  (5)

“Kadir Şeker’in yardım ettiği Ayşe D.’nin ifadelerindeki büyük çelişki!” diye verilen yalan haber. Ve doğruları. Ayşe D.

1- Kadir’i bıçaklarken gördü mü?

SAVCILIKTAKİ İFADESİ: Kadir’in bıçak vurma anını görmedim. Ama yanımıza geldiğinde ve ayrılmak üzere hareket ettiğinde bıçağı gördüm.

BASIN AÇIKLAMASI: Ortada bıçaklamayı gerektirecek bir durum yoktu. Karı-koca arasında yaşanabilecek bir tartışmaydı bizimki…

(Yukarıdaki ifade ve basın açıklamasında bir çelişki yok. Konu ile ilgili düşüncelerini söylemiş. Bıçakla ilgili bir cümle değil bu. Alakasız bir cümle alıp karşılaştırma yapmışlar, katili aklamak için. Kadın birinde bıçağı gördüm birinde görmedim dese çelişki olurdu )

2- Ayşe D. darp edildi mi?

SAVCILIKTAKİ İFADESİ: Özgür yumrukla benim sağ omuz arka kısmıma doğru sert bir şekilde vurdu. Hatta bundan dolayı morarma olmuş olabilir. Bana vurduktan sonra Özgür evden çıkarak gitti.

(Evdeki tartışmadan bahsediyor. Normalde omza vurulmaz insan birini omzundan itekler. Özgür Duran evden çıkmak isteyince Ayşe D engel olmak isterken omzundan iteklemiş olabilir, darp raporunda bir morarma çıkmadığına göre önemli bir şey değilmiş. Kadın ısrarla o bana vurmuzdı dediğine göre bir itekleme durumu olmuş.)

BASIN AÇIKLAMASI: Polis eşliğinde hastaneden darp raporu aldım. Ancak vücudumda herhangi bir darp söz konusu değil. Dayak yemiş olsam, Özgür bana vurmuş olsa darp izi olurdu.

(Çelişki yok omzundan iteklemiş. Ayrıca konu evde değil parkta yaşananlar, kadın parkta darp olmadığı  baştan beri söylüyor)

3- Kadir oraya neden geldi?

SAVCILIKTAKİ İFADESİ: Özgür kameriyeyi yumrukluyordu. O sırada yanımıza Kadir geldi. Muhtemelen bizim kavga ettiğimizi düşündü.

BASIN AÇIKLAMASI: Kadir’in benim ağladığımı ve Özgür’ün bağırdığını duyunca yardım etme amacıyla geldiğini düşünüyorum.

(Hiçbir çelişki yok. Aynı durumu daha etraflıca anlatmış. Kadir Şeker’de ifadesinde ağlama sesine gittiğini ve Özgür Duran’ın kamelyayı yumrukladığını söylüyor, kadına darptan bahsetmiyor. “Kavga ettiğimizi düşündü ve yardım etmeye gelmiş olmalı” arasında nasıl bir çelişki olabilir. Bu gazeteciler ne yazsak da katili aklasak kadını suçlu çıkarsak diye düşünüyor olmasalar kendilerin bu kadar zorlamazlardı.

4-Boğuşma nasıl başladı?

SAVCILIKTAKİ İFADESİ: Özgür bağırarak cevap vermekteydi. Kadir elinde bıçakla duruyordu. Kadir gideceği yöne yürümeye başladı. Bu esnada itekleşmeye başladılar.

BASIN AÇIKLAMASI: Kadir’in elinde siyah renkli bıçak vardı. Elindeki bıçakla yanımıza geldi. Karşılıklı bir şeyler söylerken, aralarında boğuşma yaşandı.

(Yine çelişki yok tam aksi birbirini tamamlıyor. Büyük ihtimal bıçağı gösterince Özgür korunmak için elinden almaya çalışmış ve boğuşma sırasında Kadir onu bıçaklamış ve sırtını dönüp gidecekken Özgür can havliyle ona saldırmış fakat yaralı olduğu için yere yığılıp kalmış.)

Ayşe D. nin açıklamasından sonra küfürler hakaretler kadına yöneldi. Kadir’in başını yakmış. Ki onca acısına rağmen Ayşe D, Kadir için olumsuz bir cümle de kurmadı. “Yanlış anladı, yardım etmeye çalıştı…” gibi onu anlamaya yönelik cümleler kurdu.

Ki Ayşe D.yardım istememişti Kadir kendi kendine onların tartışmasına dahil olmuş ve silahsız adama sustalı çekmiş. Bir başı yanan varsa o da Ayşe D.

Kadir belki medyanın kadına şiddet algısının kurbanı oldu belki izlediği mafya dizilerinin kurbanı oldu belki üniversite sınav stresini belki hayat şartlarının. Bunu bilmiyoruz.

Kadir Şeker’in annesinin ifadelerine bakarsak Kadir’in ailesi köyde yaşıyor Kadir dershaneye gitmek için şehirde teyzesinin evinde kalıyor. Olaydan önce annesiyle konuşuyor, hiç parası kalmadığını söylüyor annesi ‘teyzenden iste’ diyor. Savcılık ifadesinde “karnım açtı eve gidiyordum…” diyor. Ailesinden ayrı, aç, umutsuz, sustalı ile gezen, cinayetten sonra kadını cesedin başında bırakıp yardım etmeyen, eve gidip yemek yiyip yatan bir genç görüyoruz.

Kadir’in Tıp fakültesi hayalı varmış. Serbest bırakılmalıymış Tıp okumalıymış. Olur bir de üniversite sınavına girmeden Tıp fakütletesine alın! Umarım Kadir’in bu hayali gerçekleşmez. Bıçaklayıp yere yıktığı adamı yerde bırakıp gidip yemek yiyen birinden aman doktor olmasın.

Kadir’in hayalleri varsa ölen Özgür’ün de hayalleri varmış. Uyuşturucuyu bırakmış, resmi nikah  için gün almış, yuva kuracakmış. Belli ki hayatına yepyeni bir sayfa açma niyeti vardı. Katil’in hayallerinin kıymeti varsa maktulün hayallerinin hiç mi kıymeti yok.

Kimsenin kimseyi öldürmeye hakkı yok. Ancak kişi kendine saldıran olursa savunma sırasında istemeden gerçekleşen bir öldürme hariç.

Ölenin kadın ya da erkek olması fark etmez. Kadın öldürüldüğünde kıyameti koparanlar, erkek öldürülünce alkışlıyorlar.

Öldürülen kişinin sevabı günahı da bizi ilgilendirmez. Yargılayacak olan Allah’tır. Bize düşmez.

Adalet herkes için vardır. Ayrıca Kadir adamın sabıkası olduğunu bilmiyordu. Orada tartışan her hangi bir çift fark etmeyecek ve o sustalıyı çekecekti.

Eğer Kadir serbest bırakılırsa devlet herkese, sabıkalı olanları, alkol ya da uyuşturucu alanları öldürme hakkı versin. Olur mu böyle şey!

Sonuç: Başta feministler olmak üzere büyük çoğunluk Kadir’in serbest bırakılıp kahraman ilan edilmesinden yana. Niye?

Çünkü Kadir ceza alırsa bundan sonra kadına şiddet yapıldığını görenler kadına yardım etmezlermiş.

Kimse böyle yardım etmesin zaten, ortada şiddet bile yok sadece tartışma var. Kadının hayatını kararttılar. Sustalı ile cinayetle yardım mı olur?

Bir tartışmayı duyduysan geç git, ciddi bir darp varsa polisi ara.

Feministler ısrarla Kadir’in serbest bırakılmasını istiyorlar imza kampanyaları başlattılar. Konunun gerçek yüzünü bilmeyenler basından okudukları gibi zannedenler de destek veriyorlar oysa bu çok büyük vebal.

Öncelikle adalet açısından. Cinayet işlemiş cezasını çekmeli. Bugün erkeğe sustalı çeken yarın kadına da çeker. Hatta orada Ayşe D. müdahale etseydi o da ölmüş olabilirdi.

Feministlerin Kadir’in serbest bırakılmasını istemelerinin gerçek sebebi başka: Buna benzer olaylara emsal teşkil etmesi.

Nasıl emsal teşkil edecek? Tartışan bir kadın-erkek gören (bu baba-kız da olabilir, karı-koca da olabilir, ağabey kızkardeş de olabilir…) erkeği kadına şiddet bahanesiyle öldüren kişi ceza almadan kurtulacak.

Mafya dizileri ile yetişmiş ceplerinde taşıdıkları sustaları saplayacak yer arayan gençliği düşündüğümüzde bu emsalin sonu çok kötü olur.

Bir erkeğe veya kocasına kin tutan, öldürmek isteyen kadınlar için de bulunmaz sebep olur.

Toplum içinde kocana hakaret et, adamı sinirlendir, sonra gelsin sevgilin adamı öldürsün ya da ayarladığın biri o da birkaç gün yatın çıksın.

Feministler tam da bu sebepten Kadir’in serbest kalmasını istiyor ben de tam bu sebepten Kadir’in cinayetten ağır ceza alması gerektiğini düşünüyorum.

Olay yargıda. Umarım yargı bazı hakimlerin itiraf ettiği gibi feminist baskının ya da siyasetçilerin etkisinde kalmadan adil karar verir.

Bu konu üzerinde ısrarla durmamın bir sebebi de yargının sosyal medya etkisi ile adaletsiz bir karar vermemesi.

Bütün herkesin Kadir’in kahraman olduğunu düşünmediğini, medya yalanlarının farkında olan kişilerin ve grupların olduğunun bilinmesi.

Görgü tanıklarının ifadeleri çok çelişkili. Oldukça uzak bir mesafeden akşamın karanlığında kamelyanın altında olanları evin penceresinden ne kadar net görmüş olabilirler? Ayrıca çıkan haberlerden etkilendikleri belli. Geceyi ve haberleri karıştırarak anlatıyorlar.

“Niye durup dururken bir genç katil olsun diyenler var.” Bunun cevabını en iyi siyasetçiler ve feministler bilir.

Toplumda kadına şiddet konusu öyle abartılıp işlendi, öyle kanunlar getirildi ki ağlayan kadın şiddete uğruyormuş algısı oluştu.

Belki Kadir bu feminist algının kurbanı oldu. Feministler şimdi de kurbanlarını kurtarıp kahraman yapmaya çalışıyorlar.

Özetle: Katilden kahraman çıkarılırsa bu yeni “katil kahramanların” başlangıcı olur. Kimse de bunun vebalini ödeyemez.

Sema Maraşlı    www.cocukaile.net

Kadir Şeker”i savunanlar şu duaya amin desin. “Karanlık bir gecede bir yakınımla tartışırken Kadir elinde sustalı ile çıksın karşıma ve sevdiğimi öldürsün.”

O zaman Kadir’i savunun kahraman yapın da samimiyetinizi görelim. Başkalarının acıları üzerinden katili savunmak kolay.

Mümin kendisi için istemediğini başkası için de istemez.

Not: 15.02.2020 de gazeteler Özgür Duran’ın otopsi rapor sonucunu yazdılar. Otopsi raporuna göre Özgür Duran’nın kalbine tek bıçak darbesi var başka hiçbir darp izi yok.

Medyayı günlerce meşgul eden bu olayın otopsi sonuçları çok önemliyken gazeteler bunu sıradan bir haber gibi tek cümle ile konu ile ilgili bir haberin altına yazarak verdiler. Çünkü katili kahraman ilan etmişlerdi oysa otopsi sonucu bunu söylemiyordu bu yüzden sessiz kaldılar.

Ayşe D. nin  açıklamasındaki gibi “Kadir’in elinde siyah renkli bıçak vardı. Elindeki bıçakla yanımıza geldi. Karşılıklı bir şeyler söylerken, aralarında boğuşma yaşandı.” 

Özgür sustalıyı almak için Kadir’e doğru hamle yapınca Kadir bıçağı saplamış olmalı.

Gece saat 21.30 civarı ve parktaki altında oturdukları kamelya çok  aydınlık değil. Ayşe D. Bıçağın saplandığını göremediğini söylüyor. Kadın yalan söylüyor olsa bıçağı sapladı der ama demiyor, bıçağı görmüş fakat saplandığını görmemiş.

Sonra:

“Kadir gideceği yöne yürümeye başladı. Bu esnada itekleşmeye başladılar.”

Kadir bıçakladıktan sonra sırtını dönüp gitmeye kalkmış olmalı ki Özgür D. can havliyle Kadir’e saldırıyor aralarında kısa süre bir boğuşma oluyor duruma  göre.

Fakat Kadir’ Özgür’e vurmuyor, yumruklamıyor kendini savunmuyor. Neden?

Size biri saldırsa siz de kendinizi korumak için ona saldırırsınız. Bu çok normal insani bir tepki.

Kadir’ de eğer baştan bıçaklamamış olsa o da ona saldırır kendini korumak ve onun elinden kurtulmak için vurur, tekmeler fakat böyle bir şey yapmıyor. Cesette hiç darp yok. Onun az sonra devrileceğini tahmin ediyor ve aynen öyle oluyor.

Velev ki boğuşmada bıçaklamış bile olsa Kadir her halükarda suçlu. Tartışan ve kendinden yardım istemeyen bir çiftin yanına gidin sustalı bıçak çekerek erkekten hesap soruyorsa katil olmayı da göze almış demektir.

Otopsi raporunun olduğu gazete haberi. Pek çok gazete aynı şekilde verdi haberi pek önemsizmiş gibi tek cümle.

https://www.takvim.com.tr/yasam/2020/02/15/kadir-sekerin-telefon-kayitlarina-gore-ozgur-duran-ayse-dirla-ciftini-tanimadigi-ortaya-cikti

 

Kaynak:

https://www.hurriyet.com.tr/yerel-haberler/konya/sevgilisi-tarafindan-dovulen-kadini-kurtarmak-i-41441938    (1)

https://www.cnnturk.com/video/turkiye/kadir-sekerin-ifadesi-ortaya-cikti-aglama-sesine-dayanamadim    (2)

https://www-timeturk-com.cdn.ampproject.org/v/s/www.timeturk.com/kadir-seker-in-kurtardigi-ayse-d-konustu-19-suc-kaydi-olmasi-bir-insani-kotu-yapmaz/haber-1350322-m?usqp=mq331AQCKAE%3D&amp_js_v=0.1#aoh=15816644121838&referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com&amp_tf=%251%24s%20alan%C4%B1ndan&ampshare=https%3A%2F%2Fwww.timeturk.com%2Fkadir-seker-in-kurtardigi-ayse-d-konustu-19-suc-kaydi-olmasi-bir-insani-kotu-yapmaz%2Fhaber-1350322   ( 3)

https://tr.sputniknews.com/turkiye/202002131041396972-sevgilisine-siddet-uygularken-oldurulen-ozgur-duranin-babasi-kopuk-bir-aile-olmasaydik-belki-boyle/   (4)

https://www.hurriyet.com.tr/gundem/son-dakika-haberi-kadir-sekerin-kurtardigi-kadindan-4-ifade-4-celiski-41446106 (5)

 

 

Okunma Sayısı : 13.626

Yorum yapın

“Katilden Halk Kahramanı Çıkarmak” için 22 Yorum

  1. Ali dedi ki:

    Sema Maraşlı hanımefendinin yazılarını çok takdire şayan bulduğum gibi bu yazıya kesinlikle katılmıyorum. Ne suçu vardı gençecik kadir kardeşimizin. Yok kadın dövülmüyormuşta ağlıyormuş. ağlayan kadına yardım etmek yok mu. illa darp mı edilmesi lazım kurtarılması için. Burda kadına şiddeti göz önünde tutmak algısı filan yok. Vicdanlı olun merhametli olun algıyı siz yapmayın

  2. Şirpençe dedi ki:

    “İneğin yalakası kasabının bıçağını yalarmış!”
    “Mazoşistler de celladını kutsarmış”

    Feministlerin bu güne kadar yaptıkları, bundan sonra yapacaklarının teminatıdır.

    Feministlerin sadece “Allah rızası için” bir işin ucundan tuttuklarını bu güne kadar gören var mı?

    Feminist hareket bir olayı köpürtüyorsa defalarca düşünmek gerekir!

  3. elif06 dedi ki:

    Sema Hanım kesinlikle olayın abartıldığı ve gelecek olaylar için örnek teşkil etmesini sağlamaya çalışıldığı fikrinize katılıyorum.
    Fakat bu fikri savunurken öldürülen kişiyi ve birlikte yaşadığı kadını o kadar göklere çıkarmışsınız ki şaşkınlık içinde okudum.
    Yazıyı okuyan kişinin aklında kalabilecek belli konuları özetlemek isterim;
    Bir kadının nişanlısı ile beraber yaşaması çok normaldir, lütfen dini nikahları vardır diye hüsünzanda bulunalım.
    Bir kadının uyuşturucu bağımlısı akolik bir erkek ile bu alışkanlıklarından vazgeçirmek adına beraber yaşaması son derece normaldir.
    Bir kadının çocuklarını terkedecek kadar değer verdiği bir erkekle beraber yaşaması tabiki normaldir, helede nikah günü almışlarsa neden beraber yaşamasınlar.
    Kadınların zor durumda olduğuna, yardım istediklerine inanmayınız başınız belaya girebilir, zaten kadınlar beladır ve bu örnekte de görüldüğü gibi bela getirmiştir.

    Evet ne yazıkki bu noktalar yazıdan çıkan notlar…

  4. Abdullah Bir dedi ki:

    Medyanın ve Soros’un Beslemesi Feminazilerin “Algı Operasyonları” ile beslenen “Karşı Mahalle”nin sazanlarının ve içimizde ki Truva atı Fetöcüler’in bu olayı Katil Kadiri Masum gören FEMİNAZİLER gibi değerlendirmelerini anlıyorum da kendisine Adil ve Müslüman Sıfatını layık görenlerin Bebek Yüzlü katili ( öyle veya böyle Kadir bir katildir) aklama veya bu cinayeti “Nefsi Müdafa” kılıfına sokmaya çalışan düşünme özürlülerin sayısı ne vakit bu kadar arttı, bizim mahallenin hamsileri bu kadar kısa sürede Aynalı Sazan oldular anlamakta güçlük çekiyorum.

    Eğer Katil Kadir’in Masum olduğu konusunda ki düşünce ve sözlerinizde samimi iseniz Sn. Seman Hanımefendinin ““Karanlık bir gecede bir yakınımla tartışırken Kadir elinde sustalı ile çıksın karşıma ve sevdiğimi öldürsün.” duasına AMİN deyin, katil Kadir’i savunun kahraman yapın da samimiyetinizi görelim.

    Biz Samimi Müslümanların karşı mahalleden adam kurtarmaya çalışmadan önce kendi mahallemizdeki hamsilerin Sazan olmasına engel olmamız gerektiğini düşünüyorum.

    Aksi taktirde biz tahminimizden daha çok “Katillere methiye düzen” mahallemizin sazanlarına “SİZİ SAZAN DEĞİLSİNİZ, SİZİN BABANIZDA, ANANIZDA HAMSİ” diye laf anlatmaya çalışırız.

    İçimizde ki beyinsizler yüzünden bizleri helak etme Allah’ım (Amin)

  5. Meryem dedi ki:

    Olayın nasıl yaşandığını bilmem feminist bir insan da değilim ama bu olayda Kadir’i tamamen suçlu gösterip o olayı normal görmüyorum. Adamın 19 sabıkası var kadın da 3 çocuğunu bırakıp gelen kadından da ben pek hayır görmem. Bir de sosyal medya yada medya ne derse desin kadın neden başta doğru ifade vermedi de sonra ifadesini değiştiriyor.Keşke o çocuk o 19 sabıkalı ne olduğu belli olmayan adamı öldürmeseymiş. Hayatı kararmazdı en azından.

  6. Ali T. dedi ki:

    Ne yanlışı yapmış ki. Yazıyı okumamışsınız. Devam eden bir yargılama var. Buna müdahale edilmemeli diyen bir yazıyi okudum ben. Yine medyanın bir hadiseyi nasil çarpıtarak sunduğunu gördük.

  7. Recep haksever dedi ki:

    Elinize sağlık

  8. Arda dedi ki:

    Sema hanım, bu defa yanlış yaptın.
    Bilmeden konuşuyorsun.
    Senin gibi aklıselim biri ,biraz acele etmemeli.

  9. Abdullah hasan dedi ki:

    Bu medya yokmu yaaaa , herşeye fitne sokmaya çalışmasalar olmaz sanki. Gerçekten iyi oldu yazını za okuduğum.

  10. Melih Celik dedi ki:

    Ayrica hani Isganbul sözlesmesini imzalamistik ya. Hani kadinin beyani esastir diyen sözlesmeyi. Hadi bu populistler ve feministler bu cok savunduklari sözlesmeye de uysunlar. Kadinin beyani esastir. Kadin vurmadi diyor, tartisiyorduk sadece diyor, darp raporunda darp izi yok, Kadir bicagi göstere göstere adamla tartisiyor, maktül ne bicak cekiyor ne de silah, bicagi görünce daha cok ainirlenip katilin üzerine yürüyor. Vs vs beyan ortada. Ama bu kadinin beyani esas degil anlasilan. Adalet anlayislari bu kadar onlarin.

    • Sacide dedi ki:

      Sema Hanim hic dusundunuz mu kadin bicaklanma anini nasil goremedi diye !
      Cunku bicaklanma olayi o esnada gerceklesmemis, kadir adamdan kacmak icin oradan uzaklasiyor ozgur denilen şahıs kadirin arkasindan koşuyor, kadir kendini korumak icin bicak sablaniyor.keske kalbine degilde koluna bacagina saplansaydi ama kalbine denk gelmis .
      Ayrica gencecik bir delikanliyi yerden yere vurup , 19 tane sabikasi olan adami nasilda sutten cikmis ak kasik gb anlatmissiniz. Birde olan ayseye oldu burada madur ayse diyorsunuz da ilahi adalet diye birsey var , o 3 tane cocugunu madur etmedi mi ? Bu kadar ayseyi ve ozguru savunmanizin mantigini anlayamadim dogrusu ! Bence biraz fazla aceleci davrandiniz ve ifadeleri kendi kafaniza gore okumussunuz daha detayli okumanizi tavsiye ederim.

      • semamarasli dedi ki:

        Sacide hanım niye tanığa değil de katile inanmayı tercih ediyorsunuz?
        Tanık Ayşe D. yalan söyleyen biri olsa görmediği halde bıçağı sapladı gördüm derdi. Demek ki kadın doğruları söylüyor. Bıçakla ona doğru gitti fakat sapladığın görmedim diyor.
        Göremedi çünkü gece saat 21:30 a doğru kamelyanın altı çok aydınlık değil. Özgür D. onu elinde sustalıyı almak için hamle yaptığında o an saplamış olmalı. Otopsi raporuna göre de cesette başka darp yok. Sırtını dönüp gidecekken de Özgür D can havliyle ona arkadan saldırmış.Fakat az sonra yere yığılıp kalmış.
        Ölen kişini sabıkasını biliyor muydu Kadir. Orada karısı ile tartışan bir hacı hoca da olsa belli ki Kadir aynı tepkiyi gösterecekti.
        Ölenlerin günahı sevası beni ilgilendirmiyor yargılayacak olan Allah.
        Ben görünen durum üzerinden adaletin peşindeyim. Size de tavsiye ederim. İlahi adalet var. Katili savunmanın da vebali var. Allah’tan korkun.

  11. Ümit dedi ki:

    Allah razı olsun Sema hanım, ne kadar güzel açıklamışsınız olayı. İnşaallah vicdan sahibi insanlarda savcı ve hakimlerde, hatta cumhurbaşkanımızda bunu okur.vesselam

  12. güllü dedi ki:

    sema maraşlı daha düne kadar habire erkekleri koruyordun her seferinde kadınları suçluyordun, ne oldu ne değişdi de birden erkek düşmanı oldun?

  13. gulpembe dedi ki:

    Sema Hanim,
    Bunlar veballi isler. Yazinizi aceleci, tepkisel ve onyargili buldum.
    “feministler boyle olsun istiyor, ben de boyle olmasin diye agir ceza alsin istiyorum”mealinde bir cumle kuruyorsunuz. Allah askina daha adamin otopsisi bitmemis, olay ne sekilde kasitli mi yoksa kazaen mi oldugu bile netlesmemisken nasil boyle yargi dagitabiliyorsunuz?

    Evet iyi niyetlisiniz ama bu yetmez, tipki Kadir Sekere yetmedigi gibi. Siz de bu sekilde cinayetten daha kotu birsey yapiyor olabilirsiniz , “ fitne adam oldurmekten beterdir(bakara/191)

    Bakiniz; avukat, kadin ifade degistirdi diyor,size buna inanmiyorsunuz. Bugun basina farkli ve savciliga farkli verdigi 4 ifade yine gazetelerde yer buldu. Basit bir ornek, Kadin darp raporu aldim ama darp yoktu diyor, fakat savciliga sag omuz arka kismima sert sekilde vurdu,morarma bundan dolayi olmus olabilir diyor.

    Gorgu taniklari laf kavgasi yaptiktan sonra Kadirin arkasini donup yurudugunu(elleri cebinde) maktulun arkadan gidip saldirdigini sonra bogustuklarini goruyor,ve maktul yere dusuyor. Kadir belli ki yanlarina gittikten sonra korkutmak amacli bicagi gostermis,goz dagi vererek “bana bulasma”demek istemis fakat ters tepmis, cunku karsisinda makul bir insan degil, alkollu ve saldirgan biri var. Normal olsa pesine dusmezdi. Cunku Kadir arkasini donup gidiyor zaten. Peki, Kadir neden ambulans cagirmadi? Kadir S. diyor ki,“eve gidene kadar beni takip ediyor olabilecegini dusundum,hep pencereden baktim.”bu su anlama geliyor Kadir adamin ciddi bir yara aldigini dusunmuyor, hala kacip adamdan kendini kurtarmanin derdinde.

    Ayrica” elimdeki kani yikadim. Ustumu degistirirken polisler geldi” dedigi halde ,nasil yemek yiyip uzandigini cikardiniz anlam veremedim.
    neden uzerinde bicak tasidigini anlatmis oldugu halde ciddiye almadiniz da onu sadece,mafya ozentisi genclerden biri olarak gormeyi yeglediniz? 19 sabikali bir adamin ayni zamanda pekala iyi bir insan olabilme ihtimali varken(hay hay) gurbette, parasiz ve ogrenci bir genc muhakkak kotu bir insan midir?
    Velevki Medya yada feminsitler bu isden pay cikarma derdindeyseler, bunu onlemenin yolu Kadiri yargisiz insaf etmek midir?

    • Elif turgut dedi ki:

      Sema Hanım, Kadir Şeker in davası mahkemeye intikal etmiş, suçlu veya değil mahkeme kararını verir sonucu bekleyip göreceğiz. Fakat sizin Ayse D. Ve ve merhumun durumunu kutsayisiniza bir anlam veremiyorum. Kavramlar bu kadar mı kirlendi hele sizin nezdinizde! buna şaşırmamak elde değil. Nişanlılık ne demek bir sözlüğü veya lugati açıp bakalim. Üç çocuğunu annesiz bırakarak başka adama kaçıp birlikte nikahsız yasamak ne zaman nişanlılık oldu? Kadinin biz nişanlayız gibi bir açıklaması dahi yok ama siz ısrarla yasanan gayr-ı mesru birlikteliği masumlastirarak hatta kutsayarak nişanlı göstermeye çalışıyorsunuz. Tamam merhumu ve Ayse D.yi sonuna kadar kendi doğrularınızla savunursunuz fakat gayr-ı meşru bir birlikteliği ” nişanlı” diye bu kavramı kirletmeye kimsenin hakkı yok.

      • semamarasli dedi ki:

        Elif hanım nişanlılık yüzük takmak ve evlilik yoluna çıkmaktır. Yüzük takmışlar ve 14 şubat resmi nikah gün almışlar. Sevgili mi deseydim?

        Ayrıca nişanlı kavramı bizim ülkede yeterince kirli bir kavram. Çoğunluğun nasıl olsa evleneceğiz diye yemediği nane kalmıyor.

        Ayrıca dini nikahları olmadığını ne bildiniz? Parkta adam kadın için Kadir’e “O benim karım” diyor kadın da “O benim eşim” diyor.
        Siz falcılık mı yapıyorsunuz? Ben ifadeler üzerinden yazıyorum.

        Kadın çocuklarını bırakmış adam da alkol almış. Ölmeyi hak etmiş çoğu kişiye göre, katili alkışlıyorlar.

        Ben kimseyi kutsamıyorum. Ölen sarhoş da olsa adaleti savunuyorum, katili değil. Orada bir hacı amcayı da öldürse, bir sarhoşu da öldürse benim için değişmez. Katil katildir. Kimse katilleri başımıza kahraman yapmaya çalışmasın.

    • semamarasli dedi ki:

      Gülpembe hanım, ben de sizin yorumunuzu çok aceleci, tepkisel ve onyargili buldum.

      Ben bu konuyu yazmak için hiç acele etmedim bekledim. Kaç gün araştırma yaptım, sayısını hatırlamadığım haber okudum.

      Yargı dağıtmıyorum. Katili alkışlayarak yargıyı etkilemeye çalışanlara karşı yargıya biz de varız ve bu iş o kadar masum olmadığını biliyoruz diyoruz. Bir çalıştayda hakimden bizzat duydum. “Yargı kadın lobisinin etkisi altında” diye. O lobinin karşısında durmaya çalışıyorum adalet için. Yoksa körü körüne feministlerin karşısında olmak için bu konu ile ilgilensem büyük ahmaklık olur.

      Bu sıradan bir cinayet değil. Katil kahraman yapılmak isteniyor. Kadir Şeker bırakılırsa çok kötü emsal olur, diyor aklı başında hukukçular.

      İfade değiştirme meselesini yazının içine aldım. Böyle bir şey yok. Kadın ifadelerinin basında çarpıtıldığını görünce basın açıklaması yaptı. Tabii katili aklamak isteyen basın bunu da çarpıtıp kadına iftira attı. Kadının ifadeleri ve basın açıklaması arasında hiçbir tutarsızlık yok.

      “Peki, Kadir neden ambulans cagirmadi? Kadir S. diyor ki,“eve gidene kadar beni takip ediyor olabilecegini dusundum,hep pencereden baktim.”
      Bu ifadeyi nerden aldıysanız haber linkini paylaşabilir misiniz?

      Zira ben onca haber okudum hiçbirinde rastlamadım. İfadesinde eve gidip üstünü değiştirip yemek yiyip yattığını söylüyor. Siz bu bilgiye nerden ulaştınız.

      Özgür Duran’ın iki gün önce otopsi sonuçları çıktı. Yazının da sonuna ekleyeceğim.

      Otopsi raporuna göre kalbine tek bıçak darbesi cesette başka hiç darp yok. Özgür Duran sustalıyı görünce o bir şey yapmadan elinden almak için hamle yaptığında Kadir kalbine bıçağı saplamış olmalı ki adam can havliyle o gitmek üzereyken arkasından saldırmış. Fakat Kadir ona saldırmamış tekme yumruk tırmık hiçbir savunma işareti yok. Neden? Adamın az sonra yere devrileceğini bildiği için olmasın?

      Ayrıca ambulans çağırmaması öldürücü darbe vurduğunu ve yaşayacağından ümidi olmadığını bildiği için olmasın?

      “Siz de bu sekilde cinayetten daha kotu birsey yapiyor olabilirsiniz , demişsiniz. “Fitne adam oldurmekten beterdir(bakara/191)

      Adaleti savunmak mı fitnedir katili savunmak mı?
      İyi düşünün isterseniz.

      • gulpembe dedi ki:

        Sema Hanim,
        sordugunuz kismi ilk defa nerede okudugumu hatirlamiyorum fakat google’a yazinca birkac yer cikiyor, bir tanesi su; “…Boğazımı sıkmaya başlayınca geriye kaçtım. Kaçmak istiyordum, boğazımı bırakmıyordu. Bir süre nefes alamadım. Cebimdeki bıçağa elim gitti. Bıçağı açıp geri gitmeye çalışırken ayakkabımın topuğu takılınca yere düştüm. Adam da benimle beraber yanıma düştü. Adam düşünce elim acıdı. Bir anda kurtulup eve gittim. Eve geldiğimde sürekli pencereden bakıyordum, acaba beni takip edip evimi öğrenmiş olabilir mi? Eve gelebilir mi? diye. Sonra adamın öldüğünü öğrendim.”https://ulusal24.com/2020/02/10/sevgilisinin-dovdugu-kadini-kurtarmak-isterken-katil-olan-kadire-twitterda-destek/

        -Kadir bicagi hincla saplasa neden 1 kere vurup biraksin?
        -Kadin,Kadirin bicak vurdugunu nasil goremez?
        -Adama bicagi vuruken kendi elinini de kesmeyi nasil basardi?
        -Bogusurken degil- zira maktul de tek cizik bile yok- adam Kadiri bogarken,Kadir yere dusuyor,Ozgur de yanina yani bicagin ustune! bu ihtimali neden dusunmediniz?

        Kadirin hic ceza almayacagini sanmiyorum, fakat hafifletici sebepler olduguna inaniyorum. Ornegin,Seriate gore yargilansaydi supheli olum oldugu icin kisas verilemezdi.

        Bu olayi istismar ederler de hafifletici bir karar masumlarin aleyhine emsal olur diye cekiniyorsunuz. Peki bu saatten sonra karar ne cikarsa ciksin kimsenin sokakta cocugunu doven ebeveyne,istismara ugrayan kadina/belki hayvana duyarlilik gosterebilecegine inaniyor musunuz?

        Selametle.

Dünden Bugüne

Ayşe Askere Git Ali Sofra Kur

(30.9.2015 tarihli bir yazım. Şu an ocak 2019, bu süreçte ders kitaplarından bütün cinsiyet rolleri çıkartıldı ve 162 okul pilot okul olarak seçildi "cinsiyet eşitliğine duyarlı okul" adı altında cinsiyetsiz ...
Devamını Oku

Güzel Söz

“ Çocuklar ana- balarının kötü örnekleriyle bozulmaya devam ettikçe yeni bir dünya kurulamaz.” (A. Carrel)

Kitap

Algı Yönetimi ve Manipülasyon

Algı Yönetimi ve Manipülasyon "Kanmanın ve Kandırmanın Psikolojisi" kitabı nasıl kandırıldığımızı çok iyi gözler önüne seren bir kitap. Mücahit Gültekin kitapta bilimsel açıklamalarla birlikte günümüzden ve İslam tarihinden örneklerle  yalın bir ...
Devamını Oku